Lietuvos gatvėse – gausu automobilių, tačiau nemaža jų dalis jau seniai peržengė savo „aukso amžiaus“ ribas. Nors vairavimas daugeliui – kasdienė būtinybė, vidutinis automobilio amžius Lietuvoje išlieka vienas didžiausių visoje Europos Sąjungoje. Pagal naujausius duomenis, lietuvių vairuojamų automobilių amžiaus vidurkis siekia net 14,7 metų, kai tuo tarpu ES vidurkis – apie 12 metų.

Taip, gatvėse tikrai matyti daug naujų automobilių, tačiau ne veltui sakoma – „statistika nemeluoja“. Šiuo atveju skaičiai Lietuvai nėra labai palankūs ir rodo vis dar lėtą atsinaujinimo tempą.

Šalis


Vidutinis automobilio amžius (metai)


ES vidurkis 12,5
Lietuva 14,7
Latvija 14,4
Estija 13,0
Vokietija 10,3
Prancūzija 11,2
Jungtinė Karalystė 10,6

 

Seni automobiliai – kodėl tai problema?

Senesni automobiliai dažniau genda, kelia didesnes saugumo rizikas ir ženkliai labiau teršia aplinką nei naujesni modeliai. Net ir puikiai prižiūrima transporto priemonė negali kompensuoti technologinių skirtumų, kurie per pastaruosius dešimtmečius stipriai pasistūmėjo į priekį – tiek stabdžių sistemose, tiek degalų sąnaudų valdyme, tiek išmanių saugumo sprendimų srityje.

Be to, senuose automobiliuose dažnai trūksta šiuolaikinių komforto ir saugumo funkcijų: automatinio stabdymo, eismo juostos palaikymo, išmanaus greičio reguliavimo ar degalų taupymo technologijų.

Galiausiai – senas automobilis nebūtinai yra pigus pasirinkimas. Nors įsigijimo kaina gali būti maža, tačiau nuolatiniai gedimai ir priežiūra ilgainiui gali kainuoti gerokai daugiau nei planuotas biudžetas.

Kodėl Lietuvoje tiek daug senų automobilių?

Ši situacija turi ne vieną priežastį. Istoriškai dažnai minėta mažesnė perkamoji galia – vis dar svarbi, tačiau šiuo metu ji nebėra vienintelė kliūtis.

Daugelį metų trūko valstybės paramos sprendimų, skatinančių įsigyti naujesnius automobilius, tačiau pastaruoju metu atsiranda vis daugiau alternatyvų ir palankių finansavimo modelių.

Visgi išlieka ir kultūriniai veiksniai – daugelis lietuvių vertina daiktų ilgaamžiškumą, yra linkę „palaikyti kol važiuoja“. Tokie įpročiai yra pagirtini, tačiau dažnai tampa barjeru atsinaujinti, ypač kai naujesni automobiliai gali pasiūlyti kur kas daugiau komforto ir saugumo.

Be to, vis dar gana dažnai skeptiškai vertinamas lizingas ar ilgalaikė nuoma, nors kitose Europos šalyse tai jau seniai tapo įprasta praktika.

Pozityvu tai, kad vis daugiau žmonių pradeda žiūrėti į automobilio pasirinkimą ne tik per kainos, bet ir per ilgalaikės vertės bei naudos prizmę.

Naujiratai.lt – ne tik turtingiesiems

Naujiratai.lt – tai projektas, gimęs iš paprasto, bet svarbaus įsitikinimo: kiekvienas žmogus Lietuvoje nusipelno važiuoti naujais ratais. Mūsų tikslas – padėti keisti nusistovėjusias nuostatas ir parodyti, kad naujas ar beveik naujas automobilis gali būti prieinamas ne tik didmiesčio verslininkui, bet ir jaunai šeimai, dirbančiam žmogui ar studentui.

Tikime, kad kiekvienas vairuotojas vertas komforto, saugumo ir pasitikėjimo už vairo. Todėl Naujiratai.lt siekia:

  • Edukuoti visuomenę apie naudą renkantis naujesnį automobilį.

  • Suteikti realias galimybes įsigyti šiuolaikinį automobilį palankiomis sąlygomis.

  • Prisidėti prie švaresnės aplinkos ir saugesnių kelių Lietuvoje.

Kartu keičiame požiūrį

Automobilis – tai ne tik transporto priemonė. Tai mūsų kasdienis palydovas, atsakomybė prieš save, šeimą ir aplinką. Lietuva nusipelno šiuolaikiško automobilių parko, o jos žmonės – daugiau nei 15 metų senumo „ratuotų atsiminimų“.

Laikas žengti į priekį. Naujiratai.lt kviečia prisidėti prie pokyčio – nes visi mes nusipelnėme naujų ratų.